Založ si blog

SPP, a. s. – Nenásytný Moloch

SPP, a. s.  –  Nenásytný  Moloch

 

Napíšem skutočnosť.

 

Menil som dodávateľa Elektriky a následne som sa zastavil na plynárňach SPP, a.s., z dôvodu, že  niektoré spoločnosti ponúkajú plyn, ktorý by ma vyšiel lacnejšie.

Po pomerne dlhom rozhovore s pracovníčkou SPP v Prešove,  mi odporučila, že aj  plynárne SPP, a.s. ponúkajú zľavu až 12%,  ak dodržím požadovaný odber plynu a prejdem z domácnosti na kategóriu Malé podnikanie a organizácie.. Videlo sa mi samozrejme, že ako živnostník môžem za vopred dohodnuté množstvo odberu plynu od plynárni SPP a.s., obdržať zľavu, ako aj z dôvodu zvýšenej konkurencie od iných spoločností.  Som dosť opatrný a preto som sa niekoľkokrát ubezpečoval od  pracovníčky SPP v Prešove, či  naozaj ma vyjde plyn lacnejšie (samozrejme , že som myslel ako cenu plynu komplet, až do domu). Jej odpoveď bola vždy jednoznačná. Áno , dôjde k zľave až o 12%, ak dodržím požadovaný odber plynu.  Po jej ubezpečení o výhodnosti zmeny, som povedal, že sa porozprávam doma ešte aj s manželkou.

Veril a dôveroval som ako dlhoročný klient  plynárňam SPP, a.s.,  a po rozhovore s manželkou, som opäť prišiel do plynárni v Prešove a podpísal som dodatok č. 01 k zmluve o dodávke plynu pre malé podnikanie (platí dva roky). Poznamenávam, že pôvodná pracovníčka tam už nebola a zmluvu som podpísal s inou pracovníčkou. 

 

Prekvapenie po 1. roku:

Kým v roku  2011 som za    3041 m3 zaplatil 1426,19 EUR (domácnosť),   tak

          v roku 2012 som  za   2260 m3 zaplatil 1485,25 EUR (malé podnikanie)

 

To predstavuje nárast plynu skoro o 40%

Namiesto ušetrenia 12% musím zaplatiť o 40% viac.

 

Pracovníčka plynárni SPP, a.s. mala jasne a zrozumiteľne povedať.

Plyn bude síce o 12% lacnejší po dodržaní príslušného odberu (ale len vlastný plyn – hmota), ale distribúcia plynu a iné poplatky, Vám celkovú konečnú cenu za dodávku plynu zvýšia možno aj  o 40%, ako Ste platili doteraz.  Vy si to poriadne zvážte, či sa Vám to ako živnostníkovi oplatí, alebo nie.

 

To pracovníčka zamlčala a preto to považujem za podvod na mne, ako občanovi Slovenska, ktorý dlhoročne a  poctivo platil za plyn.

 

Napísal som žiadosť na SPP, a.s., vedúcemu ZC SPP, aby zrušili dodatok a účtovali mi spätne plyn, ako pre domácnosť, z dôvodu ich zle podanej informácie a zavedenie mojej osoby   do omylu, čím to považujem za ich chybu.  

Odpoveď SPP, a.s., na môj list, bola taká, že obchádzala danú skutočnosť a vina bola pripisovaná hlavne mne  (škoda hovoriť).

Napísal som žiadosť až 2x, s ďalším vysvetlením, neskôr aj  gen. riaditeľovi SPP, a.s. (asi  ani nebol  vôbec informovaný),    lebo  podpísaný   bol  vždy  iba    Ing. Juraj  J.

Aj keď v dodatku je  bod,  že meniť  dodatok č. 01 možno aj dohodou strán, nič pre  to

SPP, a.s. neurobila. Mám vraj zrušiť dodatok z dôvodu zmeny iného dodávateľa plynu,. Ale, ak by som to urobil, tak mi na  SPP v Prešove povedali, že by som platil  vysoké   pokuty. A opäť v prospech nenásytného Molocha – SPP, a.s.,

 

Záver:

SPP, a.s.,  má  výnosy  ročne v  desiatkach miliónov  EUR, ale na úkor –  aj oklamaných občanov. Aj na úkor nevýhodných zmlúv a dodatkov zle informovaných občanov Slovenska.  Zmluvy a dodatky SPP, a.s.,  sú predsa nastavené tak, aby Ste Vy občania v prípade ich zrušenia pre nevýhodnosť poriadne doplatili.

 

Kto  je v  skutočnosti  nenásytný  Moloch ?

Sú to hlavne občania Slovenska, ktorý za naše peniaze, tam sedia a berú výborné, ba priam vynikajúce  platy (vedenie SPP, a.s., a aj iný). Zodpovedné vedenie SPP, a.s., už stratilo charakter čo slúži, len poklonkuje pred papuľou Molocha.  Nič neurobia, aby  uznali oprávnené požiadavky občanov Slovenska.  Práve naopak.   Snažia sa urobiť zmluvy tak,  aby  občan v prípade ich zrušenia,  bol  len  a len  v nevýhode.

Ich odpovede na listy, v ktorých  isto cítiť  pocity krivdy oklamaných občanov,  mne isto vyjavili,  že v   SPP, a.s.,   pracujú  pri  vybavovaní   sťažností  len  suché   typy  –

typy podozrievavých ľudí,  bez vnútornej múdrosti,  dobrých úmyslov  a  s chladným srdcom.    Vždy  tvrdiac – to vinný je len  On, iba on.

 

Ty  Nenásytný Moloch  –  Ty suchý Slovák prekrmujúc Hydru – často zbytočne na úkor mozoľov nás všetkých,  aj teba  a všetkých našich detí.

 

Týmto opäť žiadam, aby SPP, a.s., prehodnotili moju požiadavku, vyúčtovali mi plyn ako to bolo 15 rokov dozadu  –  ako plyn za domácnosť  a peniaze, ktoré som zaplatil naviac z dôvodu zavedenia mojej osoby do omylu, mi boli vrátené (samozrejme dodatok  č.01 zrušiť,  od jeho podpísania dňa 1.12. 2011).

 

A ešte jedno .   Čo za  100%  vôl,  predal Slovenské plynárne, patriace  všetkým  Slovákom?

 

 

Americká dobiedzavá žlč

23.04.2014

Americká dobiedzavá žlč. Ako občan Slovenska , nesúhlasím s vyjadrením šéfa Slovenskej diplomacie Miroslava Lajčáka na stretnutí s Kanadským premiérom: že ak Únia prijme rozhodnutie o sankcií voči Rusku, tak Slovensko sankcie rozhodne podporí.Ako sa opovážuje p. Lajčák hovoriť za Slovenský národ takéto závažné skutočnosti, ktoré silne poškodia [...]

Huncovce a Krym

23.03.2014

Huncovce a Krym Nebudem sa dlho rozpisovať, ale nedá mi povedať. Slovensko má zbytočný problém s Krymom. Je ďaleko viac ako 1000 km, žiadne násilie, vykonané referendum a pripojenie opäť k Rusku ako aj predtým pred nedávnymi rokmi. Veľa kriku politikov a politológov a blbých úvah ako Rusko potrestať za to, že ĺudia na Kryme sa chceli pripojiť k Rusku po tom , [...]

Kukan skritizoval Kotlebu za jeho list Janukovyčovi.

06.02.2014

Nechcem sa vyjadrovať ku obsahu listu napísaný Kotlebom, ale ku Kukanovi a iným. Som znechutený a pýtam sa: Akým právom kritizuje iných , keď ako poslanec európskeho parlamentu a bývalý minister zahraničia hlása iba jednostranné hľadisko Ameriky a EÚ. 1, Píše, že by bolo potrebné radšej podporovať demonštrantov na Ukrajine. Prečo to [...]

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 07:25

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 49
Celková čítanosť: 314571x
Priemerná čítanosť článkov: 6420x

Autor blogu

Kategórie