Metlife Amslico ožobračuje.
Chcem Vám napísať reálnu (vlastnú) skutočnosť, aby Ste pochopili a videli postupné a cieľavedomé okrádanie Slovákov veľkými spoločnosťiami.
Ako jeden z mnohých tisíc občanov SR, som uzavrel s poisťovňou Amslico v roku 1999 – 20 ročné životné poistenie s výplatou po 10, 15 a 20 rokoch, lebo som sa jednak chcel poistiť a zároveň som chcel, aby mi veľmi veľká a skúsená poisťovňa vraj s vynikajúcim managemantom, zhodnotila šporiacu zložku v poistení tak, aby som dostal celkovo po 20 rokoch viac, ako som vložil (bolo by to v poriadku, lebo inflácia za 20 rokov poriadne narastie). Pri uzatváraní poistenia agenti tvrdili, že dostanem oveľa viac peňazí, ako si myslím, pretože sú super poisťovňou.
Aká je skutočnosť.
Poukážem to na základe 10 rokov sporenia, rest. môjho ukončenia sporenia po 12 rokoch.
Výpočet je v tabuľke pre lepší prehľad:
Výpočet
Ide o 20 ročné sporenie s poistením. Prvých 10 rokov (vkladov) je skutočných. Poisťovňa na základe zmluvy vyplatí 1/3 dohodnutej čiastky po 10 rokoch, druhú a tretiu tretinu po 15 a 20 roku sporenia.
Z vlastných peňazí som si odrátal poistenie – smrť následkom úrazu a trvalej invalidity úrazom, aby sa financie neskresľovali (V prípade že sa dožijem konca poistenia, tak o tieto peniaze som prišiel – ale toho som si vedomý). Budem počítať pre lepší prehľad v Slovenských korunách.
Tab. č. 1/a
Inflácia (ŠÚ) v danom roku v % až po prvé vyplatenie po 10 rokoch |
2000 |
2001 |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
8,4 |
6,5 |
3,4 |
9,3 |
5,9 |
3,7 |
4,2 |
3,4 |
4,4 |
1,6 |
Tab. č.1/b
násobok (nárast) inflácie |
Od 2000 – 2009 |
Od 2001 – 2009 |
Od 2002 – 2009 |
Od 2003 – 2009 |
Od 2004 – 2009 |
Od 2005 – 2009 |
Od 2006 – 2009 |
Od 2007 – 2008 |
Od 2008 – 2009 |
Za rok- 2009 |
1,637 |
1,510 |
1,418 |
1,372 |
1,255 |
1,185 |
1,143 |
1,096 |
1,060 |
1,016 |
Tab: č. 1
VKLAD v Sk Ing. Martin Rok Vložené |
Násobok zhodnotenia pri inflácii |
Čiastka pri zohľadnení inflácie v Sk |
Poznámka |
|
1999 |
27 232 |
1,637 |
44 579 |
Odrátané je už krytie pre smrť následkom úrazu a trvalej invalidity úrazu – je to odpočítané |
2000 |
cca 28 140 |
1,510 |
42 491 |
dtto |
2001 |
22 646 |
1,418 |
32 112 |
dtto |
2002 |
22 646 |
1,372 |
31 070 |
dtto |
2003 |
22 646 |
1,255 |
28 420 |
dtto |
2004 |
22 646 |
1,185 |
26 835 |
dtto |
2005 |
22 646 |
1,143 |
25 884 |
dtto |
2006 |
22 646 |
1,096 |
24 820 |
dtto |
2007 |
22 646 |
1,060 |
24 005 |
dtto |
2008 |
22 646 |
1,016 |
23 008 |
dtto |
Suma: |
236 540 |
Suma: |
303 224
|
|
Vyplatené spoločnosťou po 10 rokoch 3 767,2€ + podiel za 10 rokov 488,22€ = 4255,42€ = 128 199 Sk – je to presná skutočnosť
Rozdiel 303 224 (zhodnotené infláciou) – 128 199(vyplatené po 10 rokoch) = 175 025 Sk
Strata v dôsledku zohľadnenia inflácie pri vyplatení prvej splátky po 10 rokoch je teda 175 025 Sk.
Nechcem sa ďalej rozpisovať, preto len poviem, že v 11 roku a 12 roku som opäť vložil fin. prostriedky, lebo som si nechcel pripustiť tak veľkú stratu, ale na základe výpisov s Amslico sa opäť ukazuje pokračujúca strata, preto som poistenie zrušil, lebo by mi to prinieslo čím ďalej, tým väčšiu finančnú stratu.
Dal som celkovo za 12 rokov 280 595 Sk (po odrátaní krytia pre smrť následkom úrazu a trvalej invalidity úrazu), ale dostal som dokopy za 12 rokov od poisťovne Amslico 6 899,71 € = 207 860,66 Sk , čiže o 72 734,33 Sk menej. Bez zohľadnenia inflácie, je to priam katastrofálny výsledok.
Preto chcem:
Aby pravda, bola verejne povedaná spoločnosťou Amslico: (je to asi naivné)
Milí občania, sme poisťovňa ktorá Vám po 20 rokoch šporenia vrátane poistenia vyplatí z Vašej nasporenej sumy dokopy len asi 80 –max 85%. Zvážte si to milí občania, lebo inflácia Vám túto čiastku ešte znehodnotí po 10, 15 a 20 rokoch dokopy možno aj o polovicu. My sme Vám to poriadne znehodnotili. A to je pre Vás dosť mizerný výsledok. My sme neurobili nič, aby sme Vám infláciu vykryli. Neurobili sme nič, absolútne nič. Ba naopak. Z dôvodu nevykrývania inflácie sme získali za 20 rokov obrovský výnos, veď stačilo nám dať peniaze hoci len do banky a na úrokoch sme na každom z Vás poriadne zarobili.
Však sa pozrite, aký máme v spoločnosti priemerný plat – cha –cha-cha.
Čo z toho vyplýva:
1, Občan nedostane späť ani svoje vlastné prostriedky, ktoré mali byť šporiacou zložkou. Dostane
približne len okolo 80 až 85% %, a to je po 20 rokoch šporenia, bez zohľadnenia inflácie priam
katastrofálny výsledok.
2, Že skvelý managemant, ktorý mal vysoko zhodnotiť naše prostriedky, neurobil pre klientov
nič, vôbec nič. Pre spoločnosť zdvihol priemerný plat na viac ako 2000 €, tak aký plat má
vrcholový managemant ? Naopak, obral občanov aj o ich vlastné peniaze a čaká, že dlhá
doba šporenia s poistením umlčí, znechutí a utlmí ich oprávnené rozhorčenie nad
finančnou stratou.
3, Vážené tel. redakcie, je potrebné poučiť a objasniť nevýhodnosť takýchto zmlúv pre všetkých
občanov SR, aby si premysleli zotrvanie na ďalších platbách a zmluvách.
Myslím, že by to mala byť aj Vaša povinnosť, informovať všetkých občanov, aké budú ich
skutočné výnosy. Bolo by potrebné zistiť, či nešlo o úmyselné zavádzanie a zneužitie občanov,
že budú vysoko ziskový, pričom managemant a ich agenti vedeli, že taký zisk im nikdy
nevyplatia (agenti mohli byť aj zneužitý) a možno vedeli, že klienti nikdy nebudú ziskový,
pretože by oni sami nemohli profitovať.
4, Myslím si, že všetky patričné orgány, by mali a musia danú skutočnosť prešetriť aby zistili,
či klienti (občania SR), nie sú vedomé poškodzovaný spoločnosťou Metlife Amslico pretože:
Hospodáriť od desiatich ku piatim dokážu iba babráci, alebo zlodeji.
! ! ! Ale predsa spoločnosť Amslico, mohla s výborným managemantom (píš ako počuješ),
zhodnotiť financie za tak dlhé roky, aj o oveľa viac ako je inflácia.
Výhovorky spoločnosti Amslico, prečo je to takto a aké rizika sú s tým spojené a ďalšie blá – blá – blá, budú omieľané do nekonečna, len aby to vyzeralo, že to tak musí byť. Ale nás, klientov
ktorý ovládame matematiku, zaujíma predsa výsledok, ktorý by bol výhodný pre klienta a nie ich komplikované a nevýhodne kalkulácie a keci.
Nedovoľme, aby Veľké spoločnosti aj naďalej oberali občanov o ich úspory, spoliehajúc sa
na prílišnú toleranciu Slovenských občanov, pretože s jedlom rastie chuť a je
to len a len na úkor ochudobňovaných Slovenských klientov.
Myslím si, že to bude tak isto aj s druhým dôchodkovým pilierom ( je už dlhodobo stratový).
Spoločnosť Amslico to všetko veľmi dobre vie, ale managemantu je to jedno!
Bez úcty Amslico
Luky