Metlife Amslico ožobračuje

19. januára 2012, luky, Nezaradené

Metlife  Amslico  ožobračuje.

Chcem Vám napísať reálnu (vlastnú) skutočnosť, aby Ste pochopili a videli postupné a cieľavedomé okrádanie Slovákov veľkými spoločnosťiami.

 

Ako jeden z mnohých tisíc občanov SR, som uzavrel s poisťovňou Amslico v roku 1999 – 20 ročné životné poistenie s výplatou po 10, 15 a 20 rokoch, lebo som sa jednak chcel poistiť a zároveň som chcel, aby mi  veľmi veľká a skúsená poisťovňa  vraj s  vynikajúcim  managemantom,  zhodnotila  šporiacu   zložku  v  poistení  tak, aby  som dostal celkovo po 20 rokoch  viac, ako som vložil (bolo by to v poriadku, lebo inflácia za 20 rokov poriadne narastie). Pri uzatváraní poistenia agenti tvrdili, že dostanem oveľa viac peňazí, ako si myslím, pretože sú super poisťovňou.

 

Aká je skutočnosť.

Poukážem to na základe 10 rokov sporenia, rest. môjho ukončenia sporenia po 12 rokoch.

Výpočet je v tabuľke pre lepší prehľad:

 

Výpočet

Ide o 20 ročné sporenie s poistením. Prvých 10 rokov (vkladov) je skutočných. Poisťovňa na základe zmluvy  vyplatí  1/3 dohodnutej  čiastky  po 10 rokoch,   druhú  a  tretiu tretinu po  15  a 20 roku  sporenia.

Z vlastných peňazí som si odrátal poistenie – smrť následkom úrazu a trvalej invalidity úrazom, aby sa financie neskresľovali (V prípade že sa dožijem konca poistenia, tak  o tieto peniaze som prišiel – ale toho som si vedomý).  Budem počítať pre lepší prehľad v Slovenských korunách.

Tab. č. 1/a

Inflácia (ŠÚ) v danom roku v % až po prvé vyplatenie po 10 rokoch

2000

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

8,4

6,5

3,4

9,3

5,9

3,7

4,2

3,4

4,4

1,6

Tab. č.1/b

násobok (nárast)   inflácie

Od  2000 – 2009

Od  2001 – 2009

Od  2002 – 2009

Od  2003 – 2009

Od  2004 – 2009

Od  2005 – 2009

Od  2006 – 2009

Od  2007 – 2008

Od  2008 – 2009

Za rok-    2009

1,637

1,510

1,418

1,372

1,255

1,185

1,143

1,096

1,060

1,016

Tab: č. 1

VKLAD   v Sk

Ing.  Martin

Rok              Vložené

Násobok zhodnotenia

pri inflácii

Čiastka pri zohľadnení

inflácie v Sk

Poznámka

 

1999

 

27 232

 

1,637

 

44 579

Odrátané je už  krytie pre smrť následkom  úrazu  a  trvalej invalidity úrazu – je to odpočítané

2000

cca 28 140

1,510

42 491

dtto

2001

22 646

1,418

32 112

dtto

2002

22 646

1,372

31 070

dtto

2003

22 646

1,255

28 420

dtto

2004

22 646

1,185

26 835

dtto

2005

22 646

1,143

25 884

dtto

2006

22 646

1,096

24 820

dtto

2007

22 646

1,060

24 005

dtto

2008

22 646

1,016

23 008

dtto

Suma:

236 540

Suma:

303 224

 

Vyplatené spoločnosťou po 10 rokoch 3 767,2€ + podiel za 10 rokov 488,22€ = 4255,42€ = 128 199 Sk –  je to presná skutočnosť

Rozdiel 303 224 (zhodnotené infláciou) – 128 199(vyplatené po 10 rokoch) =   175 025  Sk

Strata v dôsledku zohľadnenia  inflácie pri vyplatení  prvej splátky po 10 rokoch je teda 175 025 Sk.

Nechcem sa ďalej rozpisovať,  preto len poviem,  že v  11 roku a 12 roku  som opäť  vložil fin. prostriedky, lebo som si nechcel pripustiť tak veľkú stratu, ale na základe výpisov  s  Amslico  sa opäť ukazuje pokračujúca strata,  preto som poistenie zrušil, lebo  by  mi to prinieslo čím ďalej, tým väčšiu  finančnú stratu.

 

 

Dal som celkovo za 12 rokov 280 595 Sk (po odrátaní krytia pre smrť následkom úrazu a trvalej invalidity úrazu), ale dostal som dokopy za 12 rokov od poisťovne Amslico 6 899,71 € = 207 860,66 Sk , čiže o 72 734,33 Sk menej.  Bez zohľadnenia inflácie,  je to  priam katastrofálny výsledok.

Preto chcem:

Aby pravda,  bola verejne povedaná spoločnosťou Amslico: (je to asi naivné)

Milí občania, sme poisťovňa ktorá Vám po 20 rokoch šporenia vrátane  poistenia vyplatí z Vašej nasporenej sumy dokopy len asi 80 –max 85%.  Zvážte si to milí občania, lebo inflácia Vám túto čiastku ešte znehodnotí po 10, 15 a 20 rokoch dokopy možno aj o polovicu. My sme Vám to poriadne znehodnotili. A to je pre Vás dosť mizerný výsledok. My sme neurobili nič, aby sme Vám infláciu vykryli. Neurobili sme nič, absolútne nič. Ba naopak. Z dôvodu nevykrývania  inflácie sme získali za 20 rokov obrovský výnos, veď stačilo nám dať peniaze hoci len  do banky a na úrokoch sme na každom z Vás poriadne zarobili.

Však sa pozrite, aký máme v spoločnosti priemerný plat – cha –cha-cha.

 

Čo z toho vyplýva:

 

1, Občan nedostane späť ani svoje vlastné prostriedky, ktoré mali byť šporiacou zložkou. Dostane

približne len okolo 80 až 85% %,  a to  je po 20 rokoch šporenia, bez zohľadnenia  inflácie priam

katastrofálny výsledok.

2, Že  skvelý  managemant, ktorý  mal  vysoko  zhodnotiť  naše  prostriedky,  neurobil  pre klientov

nič, vôbec nič.   Pre spoločnosť  zdvihol  priemerný plat  na viac ako  2000 €,  tak  aký  plat    má

vrcholový   managemant ?    Naopak,  obral  občanov  aj  o  ich  vlastné  peniaze a čaká,  že  dlhá

doba   šporenia   s   poistením   umlčí,  znechutí   a   utlmí ich  oprávnené    rozhorčenie     nad

finančnou   stratou.

3, Vážené tel. redakcie,  je potrebné poučiť  a  objasniť nevýhodnosť takýchto zmlúv pre  všetkých

občanov SR,  aby  si  premysleli zotrvanie  na  ďalších platbách  a  zmluvách.

Myslím,  že   by  to mala  byť  aj   Vaša povinnosť, informovať všetkých občanov,  aké  budú  ich

skutočné výnosy. Bolo by  potrebné zistiť,  či nešlo o  úmyselné zavádzanie  a  zneužitie občanov,

že budú vysoko  ziskový,   pričom  managemant  a  ich  agenti  vedeli,   že  taký zisk   im     nikdy

nevyplatia  (agenti  mohli byť  aj zneužitý)   a  možno   vedeli,  že  klienti  nikdy  nebudú ziskový,

pretože  by oni sami  nemohli profitovať.

4, Myslím si,   že  všetky patričné orgány,  by mali a  musia  danú  skutočnosť prešetriť aby  zistili,

či  klienti (občania SR),  nie  sú vedomé  poškodzovaný spoločnosťou   Metlife  Amslico  pretože:

Hospodáriť od desiatich ku piatim dokážu iba babráci,  alebo zlodeji.

! ! !    Ale  predsa  spoločnosť  Amslico,   mohla  s  výborným  managemantom  (píš ako počuješ),

zhodnotiť financie za tak dlhé roky,  aj o oveľa viac ako je inflácia.

 

Výhovorky spoločnosti Amslico,  prečo je to takto a aké rizika sú s tým spojené a ďalšie blá – blá – blá,  budú  omieľané  do  nekonečna,  len  aby to vyzeralo,  že  to  tak  musí  byť.  Ale nás, klientov

ktorý ovládame matematiku, zaujíma predsa výsledok,  ktorý by bol výhodný pre klienta  a nie  ich komplikované a nevýhodne kalkulácie a keci.

Nedovoľme, aby Veľké spoločnosti aj naďalej oberali občanov o ich úspory,  spoliehajúc  sa

na prílišnú toleranciu  Slovenských občanov,  pretože  s  jedlom rastie chuť a je

to  len a len na úkor ochudobňovaných Slovenských klientov.

Myslím si, že to bude tak isto aj s druhým dôchodkovým pilierom ( je už dlhodobo stratový).

Spoločnosť Amslico  to všetko veľmi dobre vie,  ale managemantu  je  to  jedno!

Bez úcty Amslico

Luky